fredag den 31. juli 2015

Indkøbsstop i resten af 2015

Jeg har givet mig selv en challenge. Den hedder "Indkøbsstop af krea materialer i resten af 2015". Alene af den grund, at jeg har SÅ meget på lager der burde bruges. Det hjælper også at jeg (stadig) er i gang med en større oprydning i alle mine krea materialer, da jeg har mistet halvdelen af mit syværelse. Trist mener nogen, men da det er blevet ofret så baby kan få et værelse, så gør det mig ikke så meget. Hvad gør man ikke for sit afkom? ;-)
Men i denne oprydning, har jeg valgt at gå ALT igennem. Alle skabene bliver ryddet ud, og sorteret i, og alt bliver kigget på med kritiske øjne. Noget ryger ud, noget ryger til salg, og andet ryger til genbrug. Selvfølgelig gemmes der også lidt..

Men jeg har som sagt givet mig selv denne challenge, som jeg håber jeg kan leve op til. Og skulle jeg falde i, er der også lavet regler for dette. Jeg er på et krea forum, hvor andre også er hoppet med på denne challenge (YAY!), og i den gruppe står der følgende:

"Her i den dårlige sommer, er der vist trøsteshoppet stoffer rundt omkring. Nu skal lageret bruges, så hvis du har lyst til en udfordring, så meld dig til indkøbsstop. For at folk lige skal få bugt med abstinenserne, tænker jeg at vi starter fra den 1. august, og lader challengen løbe året ud.
Formålet er at få nedbragt det lager, mange af os har. Nogen der kan holde os i ørene når vi falder over fristende tilbud, og nogen der roser os når der er brugt fra lager. 

Opret gerne et album (eller få hjælp til dette af admin) Så vi kan se lageret før og efter, og smid gerne billeder ind af hvad du får lavet fra lager. Igen, gerne i mapper, så det er overskueligt :-)

De få regler:


1: Der må IKKE shoppes!

2: Man må til NØD købe rib, en nøgle garn, en limstift, eller hvad man nu lige mangler for at gøre et projekt færdig. IKKE købe fx 3 meter stof fordi den passer til de 10 cm rib man har liggende. Deltagerne i gruppen hjælper gerne med at vurdere om et køb er okay. Her skal vi være kritiske og ikke opfordre til unødvendig shopping. 

3: Falder man i fælden, vil der være en bøde af en art. Bøden er 10 kr for hver 100 kr der er shoppet for. Eks: 1-100 kr = 10 kr, 101-200 kr = 20 kr. Disse penge skal doneres til et velgørende formål. Man kan også vælge at donere 1 nøgle garn i stedet for 10 kr, eller et passende stykke stof til dem der syer og strikker for at hjælpe. 

4: Det er ikke tilladt at lade manden, konen, veninden eller andre, shoppe for dig. Og gem så vidt muligt, gavekort, tilgodebeviser mv, til efter nytår. Gaver der modtages til fødselsdage/jul, kan ikke hindres.

Hashtag: #indkøbsstop2015

Andre regler tilføjes gerne. Håber i er med på en challenge.  Kig dit lager grundigt igennem og se om der er en realistisk chance for du får det brugt. Hvis ikke, så sælg det, giv det videre, eller giv det til genbrug."

Skulle du få lyst til at lege med, er du mere end velkommen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar