onsdag den 14. september 2016

Når man skal prøve noget nyt

I sommer så jeg på instagram at der skulle komme en ny bog fra klompelompe. Den MÅTTE  jeg bare eje! Jeg fandt en forhandler i Aalborg der ville få den hjem, og blev skrevet op. På mandens fødselsdag, fik jeg en sms om at nu var bogen kommet! Jeg panikkede, for jeg kunne ikke nå at hente den! Men min kære gemal, smuttede ind og hentede den for mig på vejen hjem fra træning. Dét er dælme kærlighed!

Jeg havde - allerede inden jeg fik bogen - forelsket mig i en cardigan fra bogen. Den hedder kvalavågskofte og er så smuk synes jeg. Mit problem var dog at jeg aldrig har strikket mønster før, men når man ikke har prøvet det før, så ved man heller ikke om det er svært. SÅ jeg gik i gang. Det tog ingen tid at strikke faktisk, dog havde jeg noget besvær med at holde de 2 tråde garn, men det gik! Især med videoer fra Charlotte Kaae

Jeg "faldt" over Charlotte på facebook en dag, og hun laver nogle ret gode videoer. Både på youtube og på facebook. Hun er helt sikkert et besøg værd.

Nå men jeg blev næsten færdig med min cardigan, og så endte den med at ligge et godt stykke tid. For jeg var kommet til den del hvor jeg skulle klippe den op. Gisp! Men forleden tog jeg mig sammen og fik klippet og syet stolperne ind og knapper på. I går fik jeg den vasket og strukket, og nu er den 100% færdig. Den er en smule for stor, så overvejer allerede at strikke en ny...

Den er strikket i cottonwool fra blackhill


Ingen kommentarer:

Send en kommentar